Blog

Verbeterd redesign voor 0900 0800

door: Niels de Vries aantal reacties: 0

Hij staat alweer dik een jaar online: de website van 0900 0800, dus het is tijd voor een evaluatie. Na een flinke brainstorm vonden we dat het gebruiksgemak en de klantgerichtheid van de site wel een oppepper konden gebruiken. Daarom hebben we nieuwe functies en pagina’s toegevoegd, en is het design voorzien van een nieuw likje verf.

Verbeterd redesign voor 0900 0800

► Design

Allereerst is het uiterlijk van 09000800.nl stevig onder handen genomen. De website heeft een frisse en strakke uitstraling gekregen, maar tegelijkertijd hebben we de huisstijl en sfeer behouden. Vooral de provincie- en plaatspagina’s hebben een make-over gekregen: de lay-out van de zogenaamde tabbladen is veranderd en er zijn meer afbeeldingen toegevoegd. Daarnaast hebben onder andere de knoppen en het stappenplan een nieuwe look gekregen.

► Navigatie

De navigatiestructuur is verbeterd. Minder belangrijke menu items zijn verplaatst naar de footer en enkele nieuwe items zijn toegevoegd, namelijk een klantenservice en een nieuwspagina. De footer heeft ook een upgrade gekregen. Hier hebben we bijvoorbeeld de laatste tweets in gezet en de partners waar 0900 0800 mee samenwerkt.

Verbeterd redesign voor 0900 0800

► Nieuwe pagina’s

De meest belangrijke nieuwe pagina is Klantenservice. Op deze pagina bieden we een uitgebreide service naar zowel sitebezoekers als daadwerkelijke bellers. Het is vooral een overkoepelende pagina waar je alles in één oogopslag kunt bekijken: veelgestelde vragen, contactinformatie en het laatste nieuws. Klik je op deze laatste optie, dan kom je op een eveneens nieuwe pagina. De nieuwspagina zorgt dat je eenvoudig en snel op de hoogte blijft van alle ontwikkelingen en acties van 0900 0800.

► Social media

Ook social media moest op een goede manier geïntegreerd worden op de website. Social media buttons hebben een prominente plek gekregen, namelijk helemaal bovenin. Waar je ook heen klikt, dit komt overal terug op de website. Maar ook op andere pagina’s is de invloed van social media zichtbaar. Zo kunnen berichten worden gedeeld en kunnen bezoekers zien welke vrienden al fan zijn van 0900 0800 op Facebook.
Verbeterd redesign voor 0900 0800

► User Experience

Door het inzetten van een servicepagina, het plaatsen van antwoorden op veelgestelde vragen en het creëren van een nieuwspagina, hebben we de website nog gebruiksvriendelijker gemaakt. Duidelijke Call to Action elementen en een zogeheten ‘bel mij terug’ knop zullen de conversie gaan verhogen. Door de opvallende kleuren (blauw en groen) springen deze acties er echt uit, en ze passen ook nog steeds perfect in het ontwerp!

Trots op het resultaat!

Het resultaat is een frisse, overzichtelijke website met een verbeterde navigatiestructuur. Met de integratie van social media kan 0900 0800 sneller en beter communiceren met haar doelgroep. Bovendien zijn de pagina’s zo geschreven en ingedeeld dat er nog betere Google posities behaald worden. Kortom, de 0900 0800 sitebezoeker wordt op zijn of haar wenken bediend!

Terug naar het overzicht

Ook wat zeggen? Discussieer mee!

Discusieer bonobo

Lees ook onze eerdere blogs

Nieuwe website? Blocks.Bonobos

Online marketing toch best belangrijk? Uw site aan vervanging toe of zelfs nog helemaal geen professionele website?

Met blocks.bonobos zorgt u voor online vindbaarheid met een professioneel design.
Bonobo

Meer weten over onze diensten of producten?

Wij zijn uw specialist op het gebied van online marketing en dragen graag bij aan het succes van uw bedrijf. Neem gratis en vrijblijvend contact met ons op en bel 050 - 8500345 .

Neem contact met ons opofferte aanvragen pijl